fbpx

Betingelser, lover og regler.

Finnes det betingelser, lover og regler der du jobber? Eller der du går på skole kanskje? Jeg tipper at svaret er ja.. Der jeg jobber, på Dancespace, finnes det i alle fall betingelser, lover og regler. Det finnes ikke mange, men noen er det. Og de er der for å opprettholde sikkerhet og fremme trivsel for fellesskapet. Vi bruker ikke utesko i våre lokaler, slik at de som trener barbeint ikke får småstein og krus under føttene. Vi er stille i klasse når andre danser, slik at alle får ro til konsentrasjon om det de driver med. Vi møter i tide til klassen, slik at ikke ekstra tid til opprop og registrering frarøver de andre for mer undervisning.

For å kunne melde seg på som elev/kunde ved Dancespace må man akseptere betingelsene ved skolen. Det er ikke snakk om side opp og side ned med liten skrift, slik det er når man oppdaterer en programvare eller kjøper en flybillett på nett. Det er 8 små punkter bare, som omhandler hvordan ting fungerer ved Dancespace. Du kan for eksempel som ny elev hos oss melde deg av igjen etter første klasse dersom opplegget vårt ikke faller i smak. Men da må du faktisk huske å sende avmeldingen før andre semesterklasse, slik at noen andre kan få prøve seg på din plass. Jeg synes det er rett og rimelig.. Når du har fått plass ved Dancespace beholder du den automatisk over i nytt semester. Det er et såkalt løpende medlemskap. Dersom du ikke ønsker plassen til neste semester må du si fra deg plassen innenfor inneværende semester. Da kan vi planlegge hvor mange klasser vi trenger av de ulike danse- og yoga-formene, vi kan ansette pedagoger og planlegge driften ut fra marked og etterspørsel. Vi kan utvide tilbudet til lokalmiljøet der hvor interessen er stor og flere kan få plass hos oss og vi kan avvikle tilbud som det ikke er interesse for lengre. Jeg synes også dette er rett og rimelig jeg.

Som eier av Dancespace AS tøyer og bøyer jeg betingelsene våre noe helt vanvittig mye for å kunne være fleksibel og imøtekommende mot kundene. I de tusen hjem er programmet hardt og presset stort. Det er ofte flere barn, mye å forholde seg til og det er ikke rart at det kan gå en kule varmt innimellom både her og der. Det har jeg stor forståelse for. Jeg ønsker på ingen måte å være urimelig. Om noen trenger en hjelpende hånd, om misforståelser har funnet sted, om datoer har gått i glemmeboka, da gjør jeg mitt beste for å være løsningsorientert og medgjørlig når noen spør meg på en pen måte. Noen ganger, dessverre, må likevel lover og regler overholdes. Når en plass har blitt opprettholdt for noen som ikke har benyttet seg av den, mens andre på venteliste ikke har fått sin mulighet. Eller når klasser har gått hele semesteret igjennom med kun 3-4 elever fordi vi ikke har fått beskjed om at flere på den klassen ikke har tenkt å gå der. Da kommer man ikke unna at betingelsene på opprettholdes til gode for fellesskapet. Dessverre må jeg si at innboksen min ofte bærer preg av kundenes frustrasjon når slike situasjoner oppstår. Ganske kvasse meninger om meg meldes og jeg har ved ett par anledninger selv tatt intinativ til å kontakte Forbrukerrådet for å sjekke at jeg har mitt på det rene. Og det har jeg. Ville bare si det egentlig… For Dancespace har bidratt i snart 14 år, og bidrar ennå i stor grad med både dugnad og sponsing i lokalmiljøet rundt oss. Mye av det kommer fra velvilje hos meg og min familie, og da stikker det ikke så rent lite med vonde kommentarer fra de ganske få som jeg ikke kan imøtekomme. Et lite hjertesukk fra meg der altså, på Dancespace-bloggen..

Vet ikke helt hvor mange som leser denne bloggen vår egentlig. Men håper jo at kanskje noen få har blitt oppmerksom på vår praksis rundt medlemskap ved Dancespace, og at det kan føre til færre og færre leie misforståelser angående dette i fremtiden. For det er kjedelig for alle involverte!


Categories: Dancespace