fbpx

Kjære Dancespace-elever for vårsemesteret-24

Godt nytt år! Jeg legger ut litt av det generelle fra oppstartsinfoen som ble sendt ut idag her på bloggen også. Noen mail-adresser, f.eks hotmail, er vriende med å ta imot mails fra oss og vi vil jo gjerne at alle skal bli godt informerte.

I uke 5, mandag 29.januar 2024 starter vi endelig semesteret ved Dancespace igjen. Vi gleder oss veldig til å ta imot barn, ungdom og voksne, nye og gamle elever og venner!

Ved Dancespace kontrollerer du at du/ditt barn har blitt satt opp på riktig klasse ved å logge inn på My Dancespace. Tidligere elever har allerede bindende påmelding etter avmeldingsfristen som var 10.desember 2023, men nye elever kan si fra seg plassen sin etter første klasse og får på den måten prøvd seg en gang før de binder seg for hele semesteret. Det er viktig å si fra i god tid før andre klasse slik at andre på venteliste kan få benytte seg av plassen. Ellers må semesteravgiften betales i sin helhet også for nye elever.

Faktura sendes ut i forkant av semesteret og kommer på vipps/e-faktura/e-post. Vi har (enda en gang) fått nytt faktura/regnskapsystem og da må jeg klok av skade på forhånd be om forståelse og tålmodighet dersom dette skulle føre med seg «barnesykdommer» eller andre typer «hikke»;-) Det er ingen problem å få utsatt eller delt opp fakturaen fra oss, men da må man sende en mail til kontakt@dancespace.no om dette. Etter forfall vil fakturaer bli oversendt til Kredin, de vil med andre ord ikke bli purret av Dancespace men av et eksternt firma.

Som godt kjent for mange gjør Dancespace store forestillinger ved Riksscenen for å avslutte vårsemesteret og datoene for sommerforestillingene 2024 er 1-2.juni. 
Barnedans, ballett forberedende, point og ballett 1 til 6 skal som vanlig sette opp en egen forestilling og alle de andre dansestilene, jazz, moderne, hip hop, commercial, girlystyle, heels og break skal sette opp en egen produksjon/forestilling. Tema for begge produksjonene avsløres når semesteret er godt igang.
Så, hold av disse datoene, og gjerne merk at uken i forkant blir brukt til fulle gjennomganger på studio istedefor vanlige klasser. Ekstra øvinger må påberegnes for våre store produksjoner.

Jeg får ofte en del spørsmål om hensiktmessig tøy og sko i forkant av semesterstart. Vi har veldig få krav til tøy og utstyr hos oss og mener det langt på vei skal være mulig å bruke tøy man allerede har fra før. Men, danseklasser er trening, det skal styrkes, tøyes svettes og taes i, så ALLE klasser krever treningstøy.
For ballettelever ønsker vi tettsittende tøy, tights og singlet fungerer fint for de som ikke allerede har ballettdrakt (men dersom man har funnet seg tilrette med ballettklasser og vet at det ikke er en døgnflue går det jo an å investere i litt ordentlig ballett-tøy, det hjelper også veldig på ballerina-følelsen), gjerne hårtopp på disse klassene, håret vekk fra ansiktet er et minstekrav. 
For øvrige danseklasser gjelder kun bevegelig tøy, tights eller joggebukse, singlet eller t-skjorte. IKKE JEANSE, det er verken treningstøy eller dansetøy, og hår MÅ vekk fra ansiktet. Til Break, Hip hop og Commercial kreves joggesko som kun brukes inne, Heels må ha sko med hel selvfølgelig, de andre danseklassene kan fint gjennomføres i sokkelesten om man ikke har dansesko fra før. 
Yoga-elever kler seg bare i det som er komfortabelt og hensiktsmessig for bevegelighet.

Det er ikke tillatt med utesko i noen deler av Dancespaces lokaler. (Gjelder også foresatte som bare skal innom en kjapp tur).
Pass på å møt i tide til alle klassene. Pedagogen gjør opprop i begynnelsen av hver klasse og det stjeler fort mye tid fra undervisningen dersom stadig nye elever tilkommer klassen og pedagogen må registrere på nytt.
Det er kun første klasse av semesteret som er åpen for at foreldre kan sitte inne i salen og se på. Etter oppstartsuken må foresatte vente utenfor dansestudioet. Dette er både av hensyn til elevene i klassen og pedagogen som er på jobb med barna. 
Både elever, foresatte og andre ventende har tilgang til vårt «kjøkken-område» ved Dancespace. Men vi har ingen resepsjonist som går og rydder etter folk ved Dancespace, så det er fint om alle kan tenke på at alt man setter fra seg eller bare slipper ut av hendene er det pedagogene (eller som oftest Sivanita) som må rydde opp når studio stenges i halvti-tiden på kvelden. Tipper at mange av dere kan se for dere min sinns-stemning der jeg står og rydder etter andres barn, sliten og trøtt;-)))

Etter pandemi, dyrtid og ikke minst det jeg vil kalle politisk sabotasje fra Oslo kommune har vi ved Dancespace stort behov for drahjelp fra våre eksisterende kunder til å fylle klassene hos oss. Spesielt trenger vi framsnakk for å bevare klassene for de yngste og klassene for voksne nå. Ved Dancespace leverer vi høy kvalitet på undervisning, oppfølging og service generelt, og vi er svært takknemlig dersom fornøyde kunder vil hjelpe oss å overleve slik at vi kan fortsette å levere til vårt lokalsamfunn. Vi har gjennom de siste 20 år gitt et stort bidrag til tidligere generasjoners oppvekst her.

«lik» og «del» gjerne på Facebook og følg oss på Instagram!!! Denne bloggen oppdateres jevnlig (ca en gang pr uke ila semesteret) med relevante og urelevante ting som skjer ved og rundt Dancespace.

Den aller beste måten for nåværende elever/foresatte for å vite at man ikke har gått glipp av mailer, fakturaer eller andre viktige beskjeder fra oss er å logge inn på my.dancespace.no og opprette en bruker. Det er overhode ikke vanskelig, og her kan også pedagogene kommunisere litt ekstra med elevene ved å f.eks legge ut spillelister fra undervisningen slik at de kan øve hjemme mellom klassene om de vil.

Da håper jeg på å se rekord-mange danseglade hos oss ved Dancespace til oppstart i uke 5, fra 29.januar. Gleder meg til å treffe tidligere og nye elever, barn, ungdom, voksne og foresatte. 

Dream Big!


Categories: Dancespace